Khamis, 2 Jun 2011

USM FC di baham Bujang Senang

Setibanya Skuad USM FC di bumi Kenyalang , Segalanya bermula dengan baik dari segi persiapan serta taktikal yang diaduni oleh Coach S.Veloo dibantu pembantunya Zabidi Hassan diatur bagi meyerap asakan pasukan Tuan Rumah . Bertemu USM FC , Pasukan Sarawak Hanya memerlukan 1 mata sahaja lagi bagi menampah slot ke lIga Super Pada tahun Hadapan. Perlawanan ini Telah dilangsungkan pada jam 4.15 Petang.

Separuh masa pertama :

tempo perlawanan yang membabitkan kedua dua pasukan adalah seimbang , kedua dua pasukan sering membalas serangan Namun hanya penyudah utk mnghasilkan gol belum dapat diHasilkan. Pada penghujung Separuh masa pertama , minit 34 azizan arshad dilayangkan kad kuning kerana mengasak pemain Sarawak. Minit ke 36 sepakan percuma pasukan Sarawak menghinggap palang gol pasukan USM FC.

Separuh Masa Ke Dua :

Bermula separuh masa ke Dua , Pasukan Sarawak mengasak Habus Habisan ke kubu USM FC dan Berjaya mendapatkan gol Pertama mereka Pada minit 47melalui rembatan pemain berjersi 27. Selang 3 minit selepas itu , kelalaian pertahanan pasukan USM FC sekali lagi dihidu oleh Pemain Sarawak memboleh mereka Mendpat Gol Kedua. Rohaizad Ali di bawa masuk bagi menggantikan Mohd fauzan zainal Abidin pada minit ke 60. Pasukan Ngap Sayot menjaringkan Gol Ke 3 mereka pada minit ke 69 melalui booby Gonzalez . Minit ke 85 Pasukan Sarawak menambah gol ke 4 hasil sepakan percuma menarik menewaskan Jeeva Buat kali ke 4 berturut turut.

Mohd afzan Zainal Abidin Merapatkan jurang Apabila menjaringkan Gol Saguhati Buat pasukan USM FC pada minit 87. Mohd Soleihin Dibawa masuk bagi menggantikan Jeevanatham pada minit 88. Perlawanan Tamat menyaksikan Pasukan USM FC tewas 1 – 4 oleh pasukan yg dibimbing oleh Roberts Alberts.

Hasil penilaian , pasukan USM FC sebenarnya bermain baik , malangnya kelalaian di bahagian Pertahanan sedikit sebanyak menjejaskan prestasi dan tempo perlawanan. Keputusan pengadil serta penjaga garisan yang kurang efektif seringkali tidak menyebelahi buat USM FC. Bukan mencari alasan tetapi keputusan pengadil yang kurang bijak mengendalikan perlawanan sebenarnya merencat serta melunturkan semangat melawan para pemain USM FC sendiri. Diharapkan perlawanan selepas ini USM FC Tidak lagi Dihukum Oleh Tindakan kurang wajar oleh Pihak Tertentu yang mampu memberi kesan buat Kemajuan Bola Sepak Negara khususnya.

Kesebelasan Utama USM FC :

Jeevanatham , Fakhrul Razi , Azizan Arshad , Syazwan Kassim , Mohd Fariss Azlan , Hazrul Hakim , Mohd Afzan , mohd Fauzan , Mohd Failee Ghazli , Mohd Akmal Mohd Noor.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan