Khamis, 24 Februari 2011

USM FC tewas kali kedua dalam liga







penjaga gol : jeevanathan
pertahanan: farez,shahril,shariman,zairi
tengah: rizuan nawi, fakhrul radzi, akmal, fauzan
serang : afzan,failee

Hujan lebat turun di bumi USM mengiringi perlawanan tunggal liga perdana anatara USM FC menentang PKNS FC malam tadi. USM FC menaruh hasrat untuk meleburkan rekod tanpa kalah PKNS selaku pendahulu liga perdana. Corak permainan USM FC dilihat sedikit terganggu dan kurang tersusun dek kerana padang yang basah dan pergerakan bola yang licin. Namun minit ke 2 perlawanan,gerakan solo Failee dengan membuat hantaran lintang berjaya ditangkap kemas oleh penjaga gol PKNS.

Skrip babak pertama dihiasi dengan permainan yang perlahan sebaliknya PKNS yang dilihat mendominasi perlawanan. minit 15, PKNS nyaris-nyaris di depan namun cubaan pemainnya berjaya diselamatkan Jeeva. USM FC sepatutnya dihadiahkan sepakan penalti pada minit 37 apabila Failee dijatuhkan namun pengadil perlawanan meneruskan permainan.

separuh masa kedua permainan dilihat agak lancar kerana hujan sudah reda. Minit 59 Thinagaran dimasukkan untuk menggantikan Fauzan dan 6 minit berselang Baser masuk untuk menggantikan Afzan. Minit 70,gawang USM cemas apabila sepakan percuma PKNS hampir-hampir menerjah jaring,namun ketangkasan Jeeva telah menyelamatkan keadaan. Baru 2 minit USM FC menarik nafas lega, nerpunca daripada satu tendangan sudut lalu berlaku situasi kelam kabut dalam kotak penalti USM FC, pemain PKNS melepaskan tendangan lalu terkena pemain USM FC iaitu Akmal untuk memastikan tercatatnya gol tunggal perlawanan.

Kemasukan Manzoor pada minit ke 85 menggantikan Fakhrul Radzi sedikit membuahkan bibit-bibit serangan namun keputusan kekal USM FC 0 - PKNS FC 1. Perlawanan seterusnya akan mempertemukan pasukan adik abang iaitu USM FC menentang Pulau Pinang di Stadium USM pada Isnin ini jam 8.45 malam. KEKALAHAN bukan bererti USM FC mengalah tetapi azimat akan berlakunya kebangkitan. WE LEAD...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan