Khamis, 17 Februari 2011

USM FC Gagal membawa pulang mata ke bumi Minden






Berbekalkan semangat serta iltizam yang tinggi , Skuad USM FC bertolak awal ke Selayang bagi membolehkan mereka merasai aura game away di lembah Klang. Tiba hari perlawanan , USM FC menurunkan skuad utama yang terdiri daripada Basier , Failee , Thina , Hazrul hakim ( alang ) , Ridzuan nawi , Hafiz , Farez Azlan , Shariman che omar , Zairy jaafar , Shahril sidek serta penjaga gol utama , jeevanatham.

Bertandang di Stadium Selayang yang dipenuhi ratusan penyokong setia ATM , Sama sekali tidak menggetarkan semangat serta perjuangan para pemain USM FC . USM FC nyaris nyaris dihukum gol awal apabila sepakan percuma ATM pada minit ke 7 seakan akan menembusi gawang gol USM apabila bola lambung sepakan percuma ditanduk oleh salah seorang pemain atm yg tidak dikawal. Namun begitu , bola keluar di tepi gawang. USM sekali skala mengasak kubu ATM hasil gerakan Ridzuan Nawi pada minit ke 11, tapi sepakannya agak Lemah. ATM bertindak garang selepas itu, ATM melepasi perangkap offsde pada minit 16 , mujurlah Jeeva tangkas menyelamatkan bola yg berada dalam kawalan pemain ATM pada waktu itu.Pemain ATM berjersi No. 7 dihadiahkan kad kuning oleh pengadil perlawanan pada minit 22 apabila beliau berulang kali membantah keputusan pengadil perlawanan. Shariman che omar yg cuba melarikan bola dari kawasan kiri padang telah Berjaya melepasi kawalan 3 pemain ATM tetapi akhirnya bola sangkut akibat diasak pemain ATM.

Minit ke 28 , ATM dengan tidak semena menanya telah dihadiahkan sepakan penalty oleh pengadil perlawanan setelah bola lambung sepakan pemain atm dikatakan terkena tangan salah seorang pemain USM FC setelah keadaan kelam kabut berlaku akibat pergelutan bola tinggi. ATM telah Berjaya menjaringkan gol penalty dan Berjaya mngatasi USM FC pada separuh masa pertama.

Memasuki separuh masa ke 2 , USM FC pantas medapatkan jaringan penyamaan melaui sepakan cantik S.Thinagaran pada minit 48 perlawanan akibat kesilapan menghantar bola oleh pemain ATM . Gol tersebut nyata telah menyemarakkan kembali semangat para pemain USM FC yg nyata bangkit penuh bertenaga selepas itu . Manzoor Azwira dibawa masuk bagi menggantikan Hazrul hakim pada minit ke 52 perlawanan. Tempo perlawanan selepas itu agak menarik dimana serangan dilancarkan oleh keda dua pasukan. Minit 24 , USM FC membuat pertukaran kedua dimana Afzan ( adik ) dibawa masuk bagi menggantikan Thingaran untuk menggandakan asakan dibahagian atas. USM FC dihukum gol lewat oleh ATM pada minit ke 80 setelah sepakan leret Pemain atm dengan mudah melintasi garisan kiri gol USM FC . USM FC cuba bangkit dengan asakan bertali arus dari kiri dan kanan padang, tetapi gagal membuahkan hasil sekurang kurangnya untuk mengikat jaringan gol . Tamat perlawanan ATM 2 -1 USM FC.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan