Isnin, 25 April 2011

RANGKUMAN 3 PERLAWANAN

selepas bergaya menewaskan SIME DARBY dengan 2-0, langkah perwira USM FC terhenti lagi apabila tunduk kepada MP Muar di stadium USM. berbekalkan azimat untuk membalas dendam akibat kekalahan di johor dahulu, USM FC tampak layu apabila ketinggalan pada minit 11 melalui sepakan penalti. perlawanan tersebut memeningkan penonton dengan aksi pengadil kerana melayangkan 10 kad kuning dan 1 kad merah kepada pemain usm fc iaitu riduan nawi beberapa minit sebelum tamat separuh masa pertama. 5 minit babak kedua bersambung, USM FC menyamakan kedudukan juga hasil sepakan penalti oleh manzoor azwira. namun minit 64, MP Muar sekali lagi di depan hasil sepakan percuma menarik disusuli gol pada minit 75 hasil rembatan kencang menewaskan penjaga gol USM FC. tamat perlawanan, USM FC 1 - MP Muar 3.

sekali lagi bumi USM menjadi medan pertarungan liga perdana,kali ini menemukan USM FC dengan SDM Navy. perlawanan separuh masa pertama yang cukup hambar dengan corak permainan yang cukup perlahan. hasilnya, kelekaan USM FC membawa padah apabila tandukan penyerang SDM Navy meletakkan pasukannya mendahului 1-0. separuh masa kedua dimulakan dengan permainan yang agak rancak untuk mecari gol penyamaan. hasilnya, minit 65, rembatan kencang kaki kiri thinagaran menewaskan penjaga gol SDM Navy untuk kedudukan 1-1. USM FC terus melancarkan serangan dan penantian USM FC berakhir pada minit 85 apabila cubaan jarak jauh manzoor menewaskan penjaga gol SDM Navy. tamat perlawanan, USM FC 2 - SDM Navy 1. bagi coach veloo,, perkara paling penting, jangan lakukan kesilapan mudah demi mencapai 3 mata yang berharga.

misi mencapai top 4 dalam liga perdana semakin digapai apabila USM FC menewaskan PDRM 2-0 di stadium tunku abdul rahman,paroi,negeri sembilan hasil jaringan fariss azlan dan failee. justeru, perlawanan menentang pulau pinang jumaat ini pasti menarik kerana usm fc akan cuba meperbaiki kedudukan dalam liga demi merintis kemungkinan mencipta sejarah ke aksi piala malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan