Ahad, 6 Februari 2011

USM FC Perit Sebelum menang






Perlawanan pertama bertemu PDRM , USM FC telah membariskan pemain pemain utamanya bagi bertemu PDRM Yg dibimbing oleh Thaiyanathan . Di bahagian pejaga gawang , Jeevanatham iaitu bekas pemain Johor fc diberi Kepercayaan sebagai penjaga gawang utama. Mohd Fariss azlan selaku kapten pasukan USM FC bersama Shariman che omar , Zairy Jaafar serta Shahril sidek bertindak sebagai pertahanan kental USM FC .Sementara itu , Ridzuan Nawi ,Hazrul Shah , Kamal Azira serta Mohd Fauzan ( abg ) bertindak sebagai midfielder yang membantu bahagian serangan usm fc yang diketuai oleh Mohd Failee ghazli serta Mohd Afzan ( adik ).

Mohd Afif Aminudin selaku kapten PDRM yang juga bekas pemain Kedah dilihat banyak memainkan peranan general dibagian tengah padang yang bersaing dengan ridzuan nawi. Awal babak pertama USM FC sering melancarkan serangan kea rah gol PDRM melalui bahagian tepi padang.Serangan demi serangan yang dilancarkan telah membuahkan hasil pada minit ke 10 setelah gol keramat dijaringkan oleh mohd Afzan Zainal Abidin melalui gerakan 1-2 bersama Failee Ghazli.

Pada minit 23 , Afzan sekali lagi mndapat peluang tetapi disia siakan oleh beliau. USM FC mendapat sepakan percuma pada minit 30 setelah ridzuan nawi dikasari oleh Afif aminudin.15 minit terakhir separuh masa pertama kubu USM FC diasak teruk oleh PDRM mengakibatkan kubu pertahan USM FC diasak teruk.minit ke 38 USM FC membuat pertukaran pertama , kamal azira dibawa keluar dan digantikan oleh Thinagaran.

Separuh masa kedua bermula, PDRM telah melancarkan asakan demi asakan ke arah gawang USM FC . namun ketangkasan Jeeva banyak menafikan percubaan PDRM . USM FC seakan akan hilang punca pada separuh masa kedua. PDRM membuat gerakan silih ganti dari bahagain kiri dan kanan bagi merobek gawang USM FC . Penguasaan USM FC di bahagian tengah agak ketara berbanding separuh maa Pertama . Mohd Fakrul Razi dibawa masuk bagi menggantikan Hazrul shah manakala Penjaring gol Usm Fc Mohd Afzan dibawa keluar bagi memberi ruang kepada Mohd Bashier untuk memporak perandakan kembali Kubu PDRM. USM FC seolah olah kaku melihat gerakan yang dilancarkan oleh pasukan PDRM .Kredit patut diberikan kepada Pertahanan USM FC yang ampuh mngekang asakan bertalu talu PDRM . pengadil meniupkan wisel penamat dan membolehkan USM FC mendapat 3 mata penuh yang amat perit pada mlm ini.

Terima kasih buat para penyokog USM FC yang memenuhi segenap ruang Mini Std. USM P.Pinang pada mlm ini. Kami di meja editor percaya akan kebangkitan yang bakal ditunjukkan USM FC pabila bertemu P.Pinang 11.2.11 nanti di Std. Batu Kawan. Ayuh !! Teruskan sokongan anda buat USM FC !! We Lead !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan